riesens

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av riesens - 14 juni 2012 08:45

Trots det nya transportsättet för mig och mina hundar, har vi hunnit med lite träning.

Igår blev det dock inte så mycket lydnadsträning, utan mer en dominans kamp Q och mig emellan...

Det var länge sedan jag var tvungen att tala om för honom att det faktiskt är jag som ska bestämma, trots allt..

Men den där skrålandes plastankan som Simon hade med sig ner på plan, den var så inåt H-vete intressant så allt annat spelade mindre roll!

Något i Herr Q:s otroligt stora jaktsinne vaknade, litet kvidande byte...

Kunde inte komma på inkallning.

När han väl sprang på en inkallning såg man hur järnkontoret jobbade, anka-matte-anka-matte-anka-anka-anka...

Vid ställandet stannar han, vänder sig så han har ryggen mot mig och sätter sig ner.

Där brann det en liten säkring.

Aktiv underkastelse skulle vara roligt att se någon gång..   

Det slutade med att jag hade ankan under min fot, krävde kontakt med Q medans jag lät den stakarn under foten få skrika ut sina klagomål.. han hade en hel del att säga.

Likaså jag.

Vi var iaf eniga när vi klev av plan, Qbus och jag, han hade till och med kommit på igen vad mina kommandon betydde..

Död åt alla pipleksaker...


Med Aino går mycke av träningstiden åt till att träna hennes lilla rumpa, den där delen på tösen som lever sitt egna liv...

Det går framåt... ibland..

Försöker filma så ofta jag har möjlighet, tränar mycke själv så det är svårt att veta vad som händer där bak..


Det har även blivit lite spårande för hundarna.

Skogspår åt Q med många pinnar samt ängsspår åt Aino.


Fortsättningen på veckan ser väl ungefär likadan ut, får jag tillbaka bilen idag så blir det även skydd och självklart tävling på lördag!

Men än ska vi väl inte ta ut något i förskott....


På återseende!
  

Ovido - Quiz & Flashcards