riesens

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

En repris..

Av riesens - 25 juli 2013 11:00

..från tisdagens träningsdag..?

Nja inte riktigt!

Vi tränade även spåret igår med Jeanette..   

Det var riktigt hett ute!

För varmt för min smak...   


 


Men det var inget som hindrade barnen från att träna..

Här lägger tjejerna ett varsitt spår åt sina vovvar.



Avklarat spår.

Tror jag aldrig sett Ilon med så lång tunga som igår..


   


Självklart skulle hundarna vattnas efter spåret.

 


För de skulle orka med ett lydnadspass också!   



Det blåste kraftiga vindar igår, riktigt bra för spårträning!

Aino gick ett helt fantastiskt spår igår!!

Det var klockrent!

Hon är i en bra spårperiod just nu..

Hoppas bara jag kan toppa den igen till tävlingarna i höst..   

   



 


Babbsan spårade också riktigt bra!

Blev en anningens snabbare på foten på motvinds sträckan, och lite strul i böjen men det är saker som är svåra..


 



Tänk vad en vägtrumma kan vara rolig..


   


..men är man snart 4 och pojke så..?

 


Hur sött är inte det här!

Kör in fötterna så långt det bara går!   


 


Qbus fick också spåra.

Han spårade bra han också, men inte riktigt så bra som Aino..   

Är lite sugen på att träna honom inför FH- spåren igen..

 


Direkt efter spårträningen åkte vi vidare för lydnadsträning.

Ilon fick jobba hårt idag!


 


Vi träffade Annika för lite träning.

Kul att se Hejja i lydnaden, iaf det lilla vi gjorde då det var gassande varmt på plan!!

Tack för hjälpen, Annika!


 



Dagen tog inte riktigt slut där...

Vi passerar en sökruta med en fast låda, som jag bara var tvungen att köra på..

Ner med ungar och på med söktäcket!

   


De sköter sig riktigt bra!

 


Eller..?

Hur var det nu..??

Skulle figgarna vara roliga figgar..?

Simon kräver att Aino ska ligga ner..   


 


  Dax för ett riktigt sök!!


På återseende!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards