riesens

Alla inlägg under juli 2013

Av riesens - 8 juli 2013 15:40

Jag har varit på läger.

Jag är satans trött, med påbörjande hosta och slem..

Så jag har tränat mina hundar men inte varit direkt social..   

I veckan ska jag tävla.

Och sedan är det läger igen.

Tror jag berättar mer när jag orkar..   


På återseende!

Av riesens - 3 juli 2013 13:45

..kommer lastat!

Det är alltid roligt med paket, speciellt sådana här..   

 


Hej på er!





Av riesens - 1 juli 2013 10:45

Fina barn och fina vovvar..

 


Ville ha en grupp bild, men det var inte lätt..

Av 30 bilder var det väl dessa 4 som såg bäst ut..   

 



 


Allt ska klaffa, leende barn som tittar in i kameran.

Hundar som stannar kvar på platsen.

Jag har insett att jag inte har någon bra lydnad på dom när det kommer till detta, ingen av det 5..   

Ni ska se resten av korten.. ha ha ha..  

 


Vi tränade lite också.

Linnea tränar lydnad och jag lade spår.


 


Spåret låg på skiftande underlag.

Gräs, fint sågspån, grus, hårt packad jord.

Hon fixade det galant!

 


Blir så mycket lugnare när det är hårda underlag..

 


Markerar sina apporter fint!


Qbus, av ren lathet samt brist på mark, fick spåra Ainos gamla spår.

Jag var vid skjutbanan så jag hade inte så mycket att välja på.

Gäller att slå två flugor i en smäll, spår och skott..   


   


Som ni ser har jag satt maskinen på dom alla tre..

Det tar emot men när jag efter 1½ timmes storstädning av bil, ställde mig vi trimmbordet och insåg att jag har 3 hundar... nä då fick det va!

Av med skiten!!

Så jag fick tre kala, söta, små vovvar.

Aino har jag rakat förr och även Ilon, men Qbus var det första gången och det känns alltid motigt..

Nu är det gjort och håret växer ju ut igen..   


På återseende!





Ovido - Quiz & Flashcards