riesens

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av riesens - 22 januari 2011 23:15

Om man tycker lite synd om sig själv och skriver att ingen ville träna med en så är det alltid någon som uppmärksammar och tycker minst lika synd om mig som jag gör...   

Tack Johanna!

Ja som sagt så blev det lite träning dag.

Vi skulle ses tidigare än vad som blev, men då inget här hemma fungerar som det ska så blev det en timme senare..

Simon fick feber i natt så vi har väl ett till halsfluss barn här hemma..  

Men till slut sammanstrålade vi och träningen kunde börja.

Lydnad först och först ut var Kax.

Kontakten börjar arta sig riktigt bra!

Han har fortfarande svårt att komma ihåg att bara för att han fått en godis så är det inte slut, det kan komma mer. 

  

Just nu belönar jag mycket starter, att han är med i första steget ger utdelning. 

 

Det går framåt.

     

Lite lek med bollen givetvis.

Tycker inte han var lika pigg och fin idag som han brukar men kanske han är lite stel efter gårkvällens intervallpass..?

  

På väg till träningen satt jag i bilen och stressade upp mig själv lite.

Jag tycker jag inte kommit någon vart alls med Kax och jag har ju haft honom över en månad nu.

Varit jätte dålig på att träna men det är ingen ursäkt..

Det roliga är att under träningen säger Johanna att hon tycker det gått fort, att han blivit mycket bättre på kort tid.

Ibland behöver man någon utifrån som ser andra saker än en själv..   

    

Det filmades även en kort snutt.

Glider ut med rumpan men det tar vi sedan..


  Näste vovve fick bli Ina.

  

Hon var pigg och fin!

Som vanligt väldigt otränad så det handlar mest om att komma igång för sjuhundranittioelfte gången..   

  

Jag gjorde lite delar från BH provet och det är väl något jag måste sätta igång och träna på ordentligt.

Tycker jag upprepar mig gång på gång men nångång kanske det fastnar i mitt lilla huvud och jag sätter igång på allvar!

Gjorde två inkallningar.

Den första satsade hon på att ta min handske..

     

..den andra kom hon iaf rakt på..

     

..en liten förbättring.

Kanske borde ta tag i det också.. ha ha..

Sedan fick även Q komma ut och lufta sig.

Måste ta tag i detta nu och göra upp en plan över vilka moment som ska tränas in med varje hund.

Qbus är det ju högre och elit momenten men vilka är det då??

Jag har ju glömt bort..   

Sedan så gjorde vi några enkla sökövningar.

Ina fick tre poppar med godisbelöning.

När Johanna åkt lade jag spår åt vovvarna.

Kax och Ina fick två var och Q ett.

Korta spår på isen med fårfiol som belöning.

Kax har fått 5 korta spår den här veckan men jag kan inte påstå att han fattat ännu.

Det är bara att fortsätta traggla.

Ina däremot gick sina spår mycket bra!

Helt klart nöjd med tösen.

La en vinkel upp i snödrivan och ut i djupsnön på sista spåret, den tog hon riktigt bra!


Qbus behöver jag väl inte ens skriva att han tog sitt spår bra.

Kanske en annings för driftigt..

Nu ska jag försöka lägga mer spår.

Det går ju utmärkt att lägga spår på plogade parkeringar!    

Som avslutning fick han plocka in två föremål i ett uppletande.

Inte helt utan problem..

Men det blev bra, en trött Q är aldrig att förakta.      

        

Tack idag för en trevlig träningsadag!

Det var verkligen på tiden det blev en riktig träningsdag för mig och mina hundar..      


På återseende!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards