riesens

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Träning..

Av riesens - 18 april 2012 14:00

..i ord.

Det är lite tråkigare än träning i bilder..

Men ni får ta det, helt enkelt.

Så vad skulle jag blogga om då?

Jo, dagens lydnadsträning.

Aino först.

Filmade lite kort i fria följet.

Baken är hygglig.

Kanske lägger upp lite film på det, bara jag tar och tömmer kameran..

Men hon är svår att lura i belöningarna.

Har jag belönat henne med boll snett bakåt, tror hon att den där bollen dyker upp i tid och otid.

Belönar jag henne med godis, också bakom henne med handen, blir hon som manisk på min hand.

Självklart är det jag som inte har tränat rätt, med slutkommando och allt sånt tjafs..  

Men det går ju alltid att bättra sig!

Få se om det gäller mig...

Sedan tränade jag lite apporteringar..

Aaaa..

Mmmm..

Hmmm..

Hon har så mycket för sig, jämt och ständigt..

Så även ibland i apporteringarna.

Vet inte hur jag ska se på den saken..

Lugnar sig kanske när alla polletter trillat ner eller ska jag se allt som olydnad..?

Njaee..

Olydig är hon inte, det bara råkar bli galet på vägen när man har durasellkaniner i hela huvudet...

En kort plats gjorde jag också.

Sedan var det ett Q.

Qbus är det elitmoment som hägrar.

Idag.

Inkallning med ett ställande- långt ifrån klart.

Kryp- faktiskt riktigt fint, sammarbete med mig och bättre position.

Skall- riktigt bra! Satt fint, skallade jämt, jag är nöjd!

Stegen- jodå det går, ibland bara råkar han missa ett steg..

En glad Qbus som blev en trött Qbus efter passet var slut, det är redan ganska varmt i solen..


Snart ska jag även blogga med bilder..   

På återseende!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards