riesens

Alla inlägg under juni 2012

Av riesens - 4 juni 2012 21:00

.. från dagens träning!

Körde först lite frittfölj.


 

Sedan blev det en hel del inkallningar med ställanden.

Han har börjat att sätta sig..?

Om jag inte stärker upp hans stannande inom några sekunder så blir han osäker och sätter sig.

Eller är han lat..?    

Sedan fick det bli apporteringar.

Metallen först..


Sedan tungen..


Därefter blev det kryp.
   Ibland lite väl kvick att vilja sätta sig upp, det är tydligen jätte roligt att avsluta krypandet, tycker Q...?


Avslutade med en platsliggning.

Det sammanfattade dagens lunch..

Imorgon borde jag ägna Aino några fler minuter än det blev idag.

Då tränade vi bara lite fritt följ och hopp över hinder.

Måste sätta upp något mål för mig och Aino här framöver.

Hög tid för det!

Ett BH prov och kanske en lydnads 1..?

Jag hade velat köra appell och BSL till hösten, men herregud!.. vi är ju snart där..

Tiden går galet fort och jag känner mig inte redo i spåret, inte redo på långa vägar...  

Hur ska det gå..?

Det är bara att ta tag i träningen, NU!!


På återseende gott folk! 
  


  

Av riesens - 2 juni 2012 22:30

Storm, regn, kallt, perfekt väder för en chansning!

Tanken har funnits hela veckan men inte förän igår kväll bestämde jag mig.

Jag åker till Knivsta bk, där jag står på reservlistan för elitspåren, och ser om det blir något återbud.

Upp tidigt, packa in allt och iväg.

Trodde verkligen inte för ett ögonblick att vi skulle komma med!

Men då har jag iaf tagit mig utanför dörren med vovvarna och det är ju alltid något i detta väder...   

Väl på plats anmälde jag mig som frivillig..  

Och visst finns det fler som jag!!

Sådana som inte dyker upp utan att meddela.

Kanske de inte tog fel på dag som jag.. men de kom inte iaf oavsett anledning..

Så plötsligt är jag med!!??

Shit...

Det var inget jag räknat med..

Jaha, påt bara!

Jag drog ett älsklingsnr.. 2..

1:an eller 2:an är bäst i min värld!

Ut till spårena vi for och regnet verkade inte vilja avta..

Vi var lite sena så jag rastade av Qbus kvick på plats, sedan var det dax för påsläpp.

Qbus gick bra, inte riktigt som på träning utan lite mer försiktigt än vanligt.

Han går ut i lugnt tempo, som alltid, kollar av spåret bakåt, lyfter på näsan och vindar, vänder om och sätter näsan i spåret och iväg vi är!

Det blev nog bra poäng där.

Sedan kommer vi då till själva spåret...

Skogspinnar är det nytt för i år, och inte helt enkelt.

Han kan vara lite slarvig med pinnarna så det är något vi jobbar på.

Jag tycker han går lugnt och fint i spåret, inge slarv eller stress, jobbar bra helt enkelt!

Men när vi kommer till slutet har vi ingen slutapport...

Tillbaka och ägnade de sista 10min med att leta efter ett slut som aldrig återfanns...

Åkte hem dygnsur.

Tyckte det var ganska ok att komma hem och tappa upp ett hett bad, trots allt..

Väl hemma kan jag inte påstå att det kändes som om vi tävlat och misslyckats..

Det kändes inget alls..

Men tävlat har vi tydligen gjort..?

Vårat förtsa elitspår..

Ja ja, tillbaka till träning och tävlingen visade att intresset för spårpinnarna måste öka, drastiskt!!

Då vet jag vad jag ska göra under veckan..


På återseende!




Av riesens - 1 juni 2012 17:03

Nja, jag vet inte riktigt det..

Men jag har aldrig sett eller hört talas om något liknande..

Linnea upptäckte den stackarn när hon var ute och cyklade hos mormor och morfar.

Den lilla har hängt sig själv i en buske..?

 


Usch.. det tog ett tag innan jag faktiskt förstod och accepterade..

Han måste verkligen ha blivit stryp.

Otäckt..


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards