riesens

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av riesens - 4 januari 2012 09:45

Vi tänkte trötta ut våra hundar inför nyårskvällen.

Sen om det var vi tvåbenta eller de där fyrbenta odågorna som blev tröttast kan ni säkert lista ut själva...

Maria med Kax var först ut!

Det ser bra ut det där!

Du kämpar på riktigt bra!

 


Sedan är Herr white tydligen i något sen spökålder just nu, dock inget som märktes i söket men ändå kan det vara mycket irriterade.

Men en mycket glad skit, det är han!

 


Simon och en påse popcorn!

Mmm, gott!


Marie med Hexxa var också med, dagen till ära!

    


Försök till lite kontroll och lydnad, kanske...?

 


Praktiskt!

Redan infrusen svamp hittades..


Linnea hon väntade tålmodigt på sin tur med Ilon..


Jag missade att ta kort på Madde och Viggo...?

Det får bli skärpning till nästa gång..

Men Kerstin kom med på kort.

Kul att se hur Tessie har gasat igång och finner detta riktigt roligt nu!  

   


Ibland händer det olyckor..

 


Leo med sin Vide var också med.

Men dom missade jag för då "nattade" jag Simon.

    


Sist ut var jag och Aino.

Det är nu mina hundar börjar springa... för det var väl det enda de gjorde...?

Vet inte hur många gånger jag skickade ut henne på samma sida, på samma figge och hon sprang!

Jisses vad den tösen kan springa..!

Men när benen går så där fort hinner ibland inte varken näsa eller hjärna med..

Typ..

Efter ett långt och galet tag tröttnar jag och byter(?) hund.

    


En Qbus får komma ut!

Gissa om han blev glad!?

Sedan vet jag inte om det gick nå bättre med den vovven för han sprang också bara en hel del...?

Hittade heller ingen figurant på den sidan som Aino sprang benen av sig.

Fortsatte på andra och tog lådan fint.

Fortfarande ingen figurant på den andra sidan och så fortsatte det..

Det blev många tomslag, planerade och oplanerade..

Men vi slutade bra och det var en mycket nöjd Qbus som gick ner till bilen.


Äntligen!.. var det Linneas och Ilons tur!

En taggad Ilon och en glad Linnea!

  

De är såå duktiga!

Och sååå söta!

 


Men det kan bli kallt efter några timmar i skogen..

Låna mammas jacka var en bra idé!

   


Sist körde jag Aino på tre raka skick med överdrivet synliga figgar.

Kanske hon kommer ihåg då till nästa gång...?

Det är klart mina vovvar är piggeliniga.

Aino har gått i koppel länge och inget direkt springjobb på evigheter och defenitivt ingen konditionsarbete.

Qbus är det väl samma sak med.

Har ju varit sjuk med jämna, varannan vecka, mellanrum så vad ska man göra..?

Men det hoppas jag blir ändring på nu.

Eller det är klart det inte kommer att var så nu!

Nu ska jag träna!

Massor...


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards