riesens

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av riesens - 18 januari 2012 09:15

.. med träningen?

Jo tack, det går!

Det har blivit lydnadsträning varje dag under en tid nu dock bara med Aino.

Qbus tränar jag inte lika fullt så energiskt med just nu.

Han är pigg och glad i träning men känns lite dämpad däremellan, så jag ska ta prov på äckliga fästingsjukdommar tänkte jag..

För mogna och bli lugnare med åren, kommer han aldrig att bli!..

Träningen med Qbus är det fortfarande och för all framtid, elit momenten som tragglas och finslipas.

Med Aino går träninen framåt!

Hon är väldigt rolig att jobba med.

Jag har äntligen börjat med föremåls hanteringen på den lilla damen och det var inte en dag för tidigt... snarare aldeles för sent..

Men nångång måste jag ju ta tag i det där också och nu kändes som en bra tid.

Men den lilla tösen är snabbtänkt och lär sig fort, dock är mina övningar inte så roliga eftersom jag kräver en viss disceplin.

Sån där tråkig koncentrationsövning, som innebär att man måste sitta still och inte röra en fena..

Och enkelt förklarat är det inget som passar Aino, direkt..

Iaf inte när det finns ett föremål i närheten.

Har aldrig haft en sån hysterisk hund när det gäller föremål.

Hon kastar sig på dom och man hinner inte riktigt reagera på vad som händer, för allt händer på samma gång och blixtsnabbt!?

Jag är då inte så snabb..

Antingen kommer detta med apporteringar gå åt H-vete, eller så blir det riktigt bra!.. jag anar att det kommer bli en svår nöt att knäcka och innan den lilla damen har förstått, att den är full fart ut, gripa och snabbast möjligt komma in och utan att tugga sönder apporten på vägen, har jag nog blivit både äldre och gråare i håret.. eller jag blir inte grå, jag blir vithårig, har jag relativt nyss kommit fram till, då jag har upptäckt flera kritvita hårstrån på huvudet...??

Nu känns det som om jag kom ifrån ämnet lite..

Apporetringen ska jag följa med en viss spänning och se hur det hela fortskrider.

Ett som är säkert, är att jag måste nog vara benhård konsekvent på allt som kan leda till ett fel, minsta lilla grej..

Tror jag har igen det, i det långa loppet, med den tösen.

En annan sak i träningen som plötsligt har kommit mer frekvent, är att hennes lilla rumpa åker gärna ut och hon plogar lite.

Det har hon alltid haft lätt för men nu verkar det ha blivit sämre..

Mycke att tänka på, men såå roligt det är att träna!!

Ska försöka filma lite idag, det var länge sedan igen.

Alltid bra att få sig själv filmad då man oftast tränar ensam..


På återseende!



Ovido - Quiz & Flashcards