riesens

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av riesens - 19 januari 2012 13:00

När ni har en tråkig dag eller en stund över, finns det en drös tidsfördrivande filmer att titta på..

Därmed inte sagt att de kommer göra eran tråkiga dag roligare eller så, för det kommer inte hända, men ni tänker "vad ska jag göra med dessa 20 minutrarna..??"

-Jo! Det är då dessa lite halvtråkiga träningsfilmerna kommer in i bilden..

Känns som om jag gör någon stor sak av detta.. och det var ju inte meningen.

Jag är ganska bra på att fylla ut text också när jag vill, har jag märk..

Nåja, till saken.

Igår filmade vi träningen lite.

Korta snuttar i lite olika moment, så man ser hur man själv går och rör sig, vad hunden egentligen gör med deras bakdel osv. 

Började med ett A.

Lite fritt följ.


Lite mer..

Stegförflyttningar, eller nått.


Första övningar i läggande under gång.


Lite mer fritt följ.

Hennes rumpa behöver bli lite snabbare och rakare!


Inkallning med ingång.

Där vi är, typ ingenstans..


  

Qbus i något som ska kallas fritt följ..

Men helt utan regler vad gäller position!...

Kanske måste träna lite mer regelbundet med honom, så inte varje lydnadspass blir galet roligt!!!

Han är bra att ha på en lagom nivå...
  


Ingång.


Apportering.

Kunde ha gått illa det där, dålig förare...


 

Denna gång lite bättre.

Dock måste jag påminna honom, tydligt, hur momentet ska se ut, annars är han uppe i mitt ansikte så fort loss kommandot kommer för att få sin belöning..


 

Skall.


  

Skall, med egen påhittad flygande belöning..?
  


Lite kryp.

Där är han lite trökig..

Måste tala ganska bestämt om för honom, inom vilka ramar ett kryp bör utföras, innan han kan koncentrera sig.


Idag har jag varit lite sänkt, så det har inte blivit någon träning än..

Ikväll är det dock skydd, vilket alltid är så j*vla roligt!!


På återseende!


    
  
  
  
 


Ovido - Quiz & Flashcards