riesens

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av riesens - 11 januari 2012 06:24

...det var januari..?!

Igår var det fruset, lite snö och kallt..

Idag blask, 4 grader varmt och november..

Snart är det liksom försent för vintern, snart kommer jag att vilja ha vår och attans om snön och vintern vågar sig fram då!!

Då blir jag inte glad...

Det som är positivt med vädret är att träna går alldeles utmärkt!

Så även slipper man skrapa rutor på bilen tidigt på morgonen och bildörrar fryser inte fast... men nu har jag lärt mig att det brukar oftast gå bättre om man låser upp sin bil innan man försöker öppna den..

Träningen då, hur går det med den?

Jo tack, det rullar på!

Just nu är det väl som vanligt lydnad som det måste tragglas med, alltid denna lydnad.

Ainos träning går väl ut på att grunda tösen, fot gående, stanna kvar, sitt, ligg, hit, man kommer ganska långt om de kan dessa saker.

Sedan har jag det där med föremålshanteringen...

Ingen lätt grej det där..

Hon är ju helt hysterisk!!

I det mesta vi gör gäller det att vara övertydligt tydlig och lugn... väldigt lugn...

Vad denna lilla tjej hinner med under ett ögonblick är ibland helt fascinerande, om man klarar av att kliva ur sig själv och studera utan att bli personligt upprörd, eller hur jag ska förklara.

Något vi måste ta oss igenom bara, så det gäller att kämpa på antar jag ..

Qbus är det som vanligt elit momenten, där jag tar lite olika moment under perioder och tränar bara dom och sedan byter.

Tar gärna dom som är lätta att träna, typ inte framåtsändande.. där krävs det planering?.. jobbigt tydligen..   

Spårar gör jag också, ett och annat uppletande har det blivit samt så drar jag igång med skyddet igen.

Har haft ett kort uppehåll under de senaste månaderna pga mycke sjukdom och min värkande rygg.

Nu känns det bättre och det är bara att ge sig in i leken igen!

Kul!!


Idag regnar det så vi får se vad jag tycker är roligt att göra idag.

Ha en trevlig onsdag!


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards