riesens

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av riesens - 17 oktober 2012 14:15

Vi, jag och Aino, är i en period där jag tycker att Aino inte gör ett enda rätt, medans för Aino leker nog livet rätt bra just nu!!..

Vi lever inte i samma verklighet.

Jag skyller allt på mig.. eller ska jag ge uppfödaren en släng av det också..?   

Nej, jag tar på mig hela ansvaret.

Inte deras fel att de avlat fram en väldigt bra individ..   

Apporteringarna går.. mer kan jag inte beskriva det hela.

Vi började passet med detta som bilden visar.

Apporten mellan oss, väääldigt nära.

Det enda hon behöver göra är att doppa huvudet, gripa apporten och ta upp huvudet igen.

Nej, det går inte!

Vet ni hur mycket man faktiskt kan hinna med på denna lilla bit ner till apporten, för att inte tala om den oerhörda låånga biten tillbaka..??!!

Stön..

Suck..

Snyft..


Sedan gjorde jag några övningar där hon ska ut och hämta apporten.

Det gick riktigt bra!

Ibland fick hon sätta sig framför mig i avlämnandet, vilket inte skett många gånger tidigare, ibland gå direkt på bollen.

Tyckte faktiskt det gick så bra så jag tänkte att detta måste filmas!

Varför kom jag på den ideén??

Tre kort filmer, där hon gör tre olika, men lika många, fel saker..

Vad är problemet?!!!!!!!

Vad var det för skillnad, från de tidigare gångerna och nu?

En kamera, det var allt.. tycker jag, men frågar man damen lär hon ha en annan åsikt..

Första gången fladdrar hon iväg efter det att hon gripit apporten, "matte slängde nog en boll åt det här hållet??"

Andra gången springer hon hela vägen fram, nästan griper apporten och vänder tillbaka i full fart, "VA?! ropade du på mig??"

Tredje gången griper hon den och vänder mot mig, för att strax innan mina fötter spotta den, "BELÖNING!!!"

-----

Hur många tusen fel har jag inte gjort?!!!!!


Dagen efter gör vi sökmarkeringsövningar.

Jag tror ni fattar hur det kan tänkas ha gått..

Hon finner sina figgar fort, de ligger inte på fullt djup.

Hon griper slangen direkt, och sätter av!.. åt fel håll..

Djupare in i skogen.

För att sedan "hoppsan" tappa rullen och frenetiskt leta efter den lääänge.

Hon bryr sig inte om figgen vid denna tidpunkt, utan söker bara efter sin rulle.

Hon är duktig, för hon vet att den ska med in.

Hon kommer in när hon hittat den och sedan går på ett påvis i full fart!

Detta upprepas alla 4 gånger jag skickar henne.

Samma sak.


-----
Hur många miljoners fel har jag inte gjort?????!!!!!!!!


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards