riesens

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av riesens - 18 oktober 2012 17:00

..igen!!  

Det är ett roligt gäng som träffas för att just träna tävlingsmässigt, eller vad man kan tänkas vilja ha hjälp med under 15 min.

Tina och Fiffi var med och det har hänt saker från förra gången!

Mycke finare kontakt!

 


Cecilia med sin Alice, glimtar det om rejält!!

9 månader gammal och redan så fin!

   


Maria med Kax var med.

Jätte roligt att se så himla duktiga de har blivit!!

Jätte fin kontakt och en hund som jobbar för sin matte!

   


Jenny och Mischa körde igenom sitt program, helt tävlingsmässigt.

Det är roligt att få möljlighet att kunna belöna när hundarna minst anar.. eller en tillsägelse när de inte tror att vi kan göra något..

 


Fin kontakt!

 


Malin och Laser.

Det var kanon!

Vi lyckades lura Laser!!

Laser var på tävling, det var han övertygad om, men han fick sig en smärre chock...

Matte kunde fräsa ifrån i en situation, där han har tyckt att det är han som äger!

Klockrent!

 


Jag klev in med Johanna på plan.

Medans hon gick sitt program, lade jag plats.

Jag hade "bokat" en person, som vars enda uppgift var att ha koll på vad Aino kunde tänkas hitta på bakom min rygg.

Hon gjorde ingenting.

Inte ens när en fluga strapserade runt på hennes rumpa brydde hon sig.

 


Johanna körde lite fritt följ med belöning.

Jag såg inte så mycket av det, då jag var fullt fokuserad med att stå med ryggen mot Aino.

 


Sedan var det våran tur.

Körde "program".

   


Det gick stundvis riktigt bra och ibland hade vi svackor där hon tappade fokus.

Tydligen var gruppen svår den dagen.

   


Men lite träning så gick det bättre!


Gjorde även ett läggande med inkallning.

Snabbt läggande men måste träna lite stabilitet, tror inte hon la ner armbågarna helt.


 

Jag är nöjd över dagens träff.

Det är riktigt skoj!

Vi syns snart igen!


På återseende!


 



Ovido - Quiz & Flashcards