riesens

Alla inlägg den 15 september 2013

Av riesens - 15 september 2013 19:30

Vi börjar med spåret.

En liten besvikelse..

Går över en apport!...?

Det har hänt, kanske 2-3 ggr på träning, inte mer.

Måste hon göra det 4:e gången på tävling..???

Just på en tävling..

Det är bara att fortsätta träna, nya spårläggare med nya apporter.

För övrigt spårade hon bra.

Väldigt lugnt och fokuserat för att vara Aino.

I båda vinklarna gjorde hon en kontroll innan hon gick åt rätt håll, onödigt kan jag tycka.

Det var väldigt fina spårmarker.

Vi lyckades trots det skrapa ihop 88 poäng.

TIllbaka till klubben och lunch.

Jag går in i ett "triangel drama".

Jag lade min plats först, för att sedan bli utskickad och vänta på min tur till lydnaden.

 


Jag försökte värma den lilla fröken, hon kändes väldigt seg, loj, ointresserad..

Med hjälp av Annika "störde" jag ut henne några gånger, samt "hetsade" henne lite innan ingång på plan.

 Kändes sådär att entra planen..

Men hon gick bättre än jag trodde hon skulle göra!

Jag tappar henne i kontakten, vid helt om och innan gruppen.

En liten filmsnutt.


 

Sättandet.

Domaren tyckte hon var lite seg, men när jag såg filmen tyckte jag det var ok..?

Jag kanske inte har högre krav..


  

Läggandet var nog segt däremot..

Ställandet gjorde hon bra och hon stod.

Jag är jätte nöjd med att hundskrället gjorde så bra ifrån sig som hon gjorde i just dom momenten, med tanke på strulet som blev bara veckan innan prov..

Apporteringarna, var väl ok.

Det var varmt och jag kunde ha önskat mig lite mer fart.

Men gripandet var bättre och det blev inge ärovarv med apporten som sist..   

 



   


Film snutt på A hindret.

Det strulas lite med just gripandet, tydligen.

Vad vet jag inte för det syns inte..


 

Jag var nöjd med lydnaden, hon gjorde allt utan stora missar.

Framåtsändandet gick hon riktigt fint på.

Nästa gång önskar jag mig lite svalare väder..

Ett stycke A njöt av myset vi hade innan prisutdelningen.

Matte och Annika kliade magen..

 


 


Oj vad priser vi fick!

Första placering i BSL2.

Bästa BSL hund.

Bästa lydnadspoängen för dagen.

Fina priser kammade vi hem!



Tack Annika för att du kom och hjälpte mig att fota och filma!!   

Nu är det mot nya mål!!

Och nya spännande mål har jag, ett är bara om tre veckor..    


Hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards