riesens

Alla inlägg den 18 september 2013

Av riesens - 18 september 2013 18:00

Först en bild från tisdagens lydnadsträning.


Sedan till spåren.

Det fick bli två spår för både Aino och Qbus denna gång.

Ett på grus och ett på gräs.

Aino låg lite väl högt i drift i sina spår, klarade det fint men önskar lite långsammare spårtempo.. 

 


En kort filmsnutt.


 

Första vinkeln i grässpåret.    


En snutt film i grässpåret.


Sedan var det Qbus tur.

Han spårade bra.

Tog vinklarna bra och hade ett lugnare tempo än damen..

    


Jag är hundvakt åt Frans.

Han fick ta Ainos gamla grässpår.

Droppade lite extra godis medans jag spårade med henne, så Frans skulle få lite belöning.

Han gjorde det helt ok!

Nu pratar vi ingen Ipo spårning, men absolut lite aktivering!!

  

På tal om "rumpbilder" Annika och Hasse..   

Jag bjuder på den här!    

När man stoppa kameran i handen på sina barn..

Ja vad ska man säga..?

Simon fotar det som är i hans huvudhöjd..


   


Jag filmade en snutt i slutet av spåret.

Jag strödde bara ut godis på två sträckor, tänkte aldrig att det skulle gå så bra som det gjorde eller att han skulle orka så långt, men han gjorde det bra så han fick fortsätta spåra.

Stor störning av två barn..


 

Tänk att det känns så skönt när man har aktiverat all vovvar!!

Då sover man själv mycke bättre också!   

Det blir lite lydnads träning på gräset utanför huset ikväll också!


På återseende! 



Ovido - Quiz & Flashcards