riesens

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av riesens - 13 januari 2014 10:00

Förra veckan fick jag lite hjälp att göra träningen extra kul, en kamera person!   

Men innan man startar är det ju viktigt att kolla mobilen.. kan det kanske vara facebook??   

Men Qbus är tålmodig och väntar..



Dom senaste passen har vi tränat på att backa.

Han kunde inte det..?

Jag trodde han kunde, men det visade sig vara fel.

Han backade ett steg och ville jag ha mer så snurrade han in till min sida, för i fotposition kan han backa hur långt som helst!

Så det var bara att acceptera mina misstag och börja träna på att backa.

Till min hjälp tog jag bänken.

   


Till en början belönar jag bara tanken och något steg bakåt.


 

Sedan ska han kunna göra samma sak, fast jag står med bitkudden framför.

 


Glada Qbus!

 


Han blir trött i huvudet för han får tänka mycket!

 


Bevakning.

 


Vi fick lite figgehjälp.   


 

"Försök ta den..."


Jag leker lite med Qbus för han tycker det är roligt!

Jag uppskattar att träna honom igen, han har haft ett lååångt uppehåll på just lydnadsträning.

Bitdelen ska vi inte ens prata om, det är många många år sedan jag la ner det..

Men varför inte göra roliga saker när man ska aktivera en "gamling"!   


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards