riesens

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av riesens - 27 januari 2014 16:15

Banan ställs i ordning, denna gång med en agility tunnel som "dolda figgen".

Men knutar kan vara kluriga med kalla stela fingrar..

 



Jag har en tjeja som längtar ut i skogen...

 

Qbus befinner sig fortfarande i himmel riket, om ni frågar honom..   

Han fick gå ca 150 meter på stigen med 4 figgar.

Och han gjorde det RIKTIGT bra!!

 


Störning på stigen..

Bra störning, ska tilläggas   

 


Lyckliga Qbus..

 


Heidi bjöd på goa köpe bullar, otacksamma barnen åt en tugga sen ville de inte ha mer..

   


Q ser så glad ut på detta kort.

Vi ska dock vara ett team, men här undrar man om han verkligen är "med" mig..??

 


Han gick bra, riktigt bra!!

Markerade med sin fasta rulle, markerade dold figge i agility tunnel, kopplade påvis, tävlingsfiggar med utebliven belöning, tomslag..

Han gick som tåget!!

Känns som om jag har gjort ett hyfsat grundjobb med denna kille!

Hållt uppe sökträningen i 3 år och så plockar man upp det och han visar att det sitter, det är kärlek..   

 


Jag tittade spänt ut mot den dolda figgen för att se hur han skulle fixa det..

Han har aldrig markerat en figge i tunnel, tänkte om han skulle försöka ta sig in..

Men förvånad blev jag när han lokaliserar figgen, hoppar över tunneln, skopar upp sin rulle och sätter av in mot mig.

Då slår det mig att det är inte Aino jag kör, där kan allt hända och gärna samtidigt, det är ju Qbus- fina, stabila, trygga Qbus.   

 


Tack för denna gång!

Och inga kapade fingrar..

Tror min varning via ansiktsboken togs på allvar..   


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards