riesens

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Besök!

Av riesens - 15 januari 2011 15:35

Trevligt besök fick jag på fredagslunchen.

Helena kom med T-rex, Mr Darkgreen.

Vi tog tag i hans päls, det trimmades och klipptes till men om det blev rakt och snyggt har jag svårt att tro med tanke på att han hade inte tid att vara still ens

2 sekunder...   

Och några snygga bilder blev det då inte heller..

Men jag slänger upp några här ändå.

Lite tuffsig och det spretar lite varstans..


..men ack så söt!!

Vi tränade lite också.

Lekte med bollen, den var skoj sa han!

Några inkallningsövningar samt så visade jag lite hur T:s rumpa skulle med en enkel handledsrörelse hamna i en bättre position så han inte går och plogar.

Det snappade han upp direkt.

Duktiga Helena som kämpar på med honom!

Han var mycket trevlig och en riktigt liten glad skit!!   

Tack för en trevlig snabbvisit!

Vi syns snart igen hoppas jag!


Nu är jag så mätt så jag rullar fram...

Jag som hade tänkt att springa nu på kvällen.

Ops då, slapp jag det tydligen..   

Här har vi ätit skinkstek med tillhörande sås, kokt potatis och morötter, det är riktigt gott det!

Får kompensera min dåliga planering imorgon bitti.

Innan frukost kanske jag ska anstränga mig och ta igen förlorad hjärtattack i form av löpning.

Jag och Linnea ska även åka och bada innan den planerade träningen imorgon, det ser jag fram emot!

Klordoften..  

Har jag glömt något?.. nä tror inte det.


På återseende!


 
 
Susie & Yrvädret

Susie & Yrvädret

15 januari 2011 21:02

Hej på dig...Jisses vad duktig du är på att blogga=)...fin hemsidan är=)
Ett stort ? bara...enkel handledsrörelse??? Skojar du...finns det nått sånt enkelt...snälla berätta..=)

http://campino-co.zoomin.se

riesens

15 januari 2011 21:08

Ja hade vi inte sagt nytt år nya tag, både med bloggandet och träningen?? ;-)
Det där med handledsrörelsen, nja, det gäller bara innan de lärt sig kommando och position.. När det väl sitter så är inget lätt att ändra på eller lära om.. ;-)
Hur blir det för dig, tänker du vara kvar på zoomin?

 
Sussie

Sussie

16 januari 2011 18:05

Joooo....så sant så=) Träningen har vi kommit igång med ...långt ifrån fullt ut...men en bit på vägen=)
Måste ta tag i bloggandet...jag gillar ju det...och ja jag stannar ett tag på zoomin...gör det enkelt för mig;)

http://campinio-co.zoomin.se

riesens

16 januari 2011 19:19

Duktiga du! :-D
Tyckte det blir lite dyrt med hemsidan på zoomin i fortsättningen.. tyvärr.. :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards