riesens

Direktlänk till inlägg 21 september 2013

En heldag!

Av riesens - 21 september 2013 20:30

Egentligen är jag på tok för trött för att blogga..

Men det ska göras!   

Imorgon blir det ju andra saker att blogga om.

Dagen började med ett sök pass.

Vi var 4 personer från början, och så blev vi 6!

Himla sällan vi är full grupp numera, men plötsligt händer det!..   

 


Linnea körde sin Ilon som första hund.

 


Sedan roade sig barnen på annat håll.

Den populära gungan!

 


Det blev inga kort på Merlin..

Jag glömde lämna kameran på stigen.

Själv dammade jag av gamla Qbus!

Oj vad han njöt!!!


 


Han trodde inte det var sant!

Skulle han få gå ett helt sök som var ägnat bara honom!!

WOW!!!



Startade upp hårt!

Markerade med fasta rullen på två figgar, en i vadera hörn.

Gick sedan tomt ett antal skick för att sedan avslutas med en sista figge.

Han dundrade på i skogen, över stock och sten, genom snår och taggbuskar.. det kanske inte fanns några taggbuskar just i denna bana, men hade det funnits hade han sprungit rakt genom dom!   

Man blir bra sugen på att göra några sista tävlingar med grabben, han går riktigt j*vla bra i söket!


   


Sedan var det Thomas och Fuska.



Tessie gick riktigt bra idag!!

Kan det vara så att det börjar bli höst med lite svalare luft, tycker alla hundar börjar karta på sig!


 



Simon hade något att säga.. glömde bara bort vad det var nu..   

   


Tina och Fiffi.

Fiffi har nog aldrig gått så många tomslag som idag någonsin..

Riktigt kul!!

Lägre klass nästa!!


Sist ut en Hejja.

Det måste vara morgontrötthet som gjorde henne inte fullt så taggad..

För satan vad hon gick nu!


   


Sedan bidde det lunch i bilen mellan träningsstationerna.

Tävlingstränings träning nästa!

Carro med Merlin var även med här.


 


Annika hade inget bättre för sig, så hon hängde på och gästspelade!

Hoppas det blir fler gånger!   

Här med Fuska.



"Hello!"


   


Själv körde jag en övergasad Aino.

Höst vädret har sina baksidor... 

Körde igenom lite lägre moment, kan inte säga att det gick skitbra direkt, men jag vet vad jag ska träna på.

Här lite kryp.


 


Cissi med Alice var med och körde igenom IPO1 programmet.

Himla fint det går!!


 


Sedan har vi Lars och Rex.

Dagens höjdpunkt!!

Så himla roligt att se att det börjar släppa!

Sammarbetet mellan hund och förare syns tydligt, ni är ett team nu!

Duktiga ni!!


 


Marie med Hexa var också med, samt Tina och Fiffi.

Men några bra kort blev det inte, så ni fick inte vara med..   

Nejdå.. jag glömde bort att ta kort!   


Avslutar med ett kort.

Från mig till er!


 



Tack för en härlig dag!

Jag är tok trött!!

Men barnen tyckte att 9 timmar ute är för lite..

De var ju bara tvugna att leka någon timme till hemma med grannbarnen, hur orkar dom..??


På återseende!


 
 
Annika

Annika

22 september 2013 09:09

Ha, ha!! Ja satan vad taggad hon ser ut på den bilden...
Tack för att vi fick väldgästa er för att få tillbaka lite förtroende för min lilla sökhund.
Tack för en heldag!

http://www.qulingens.se

riesens

22 september 2013 10:13

Alltid välkommen! Det vet du väl! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards