riesens

Alla inlägg under januari 2014

Av riesens - 3 januari 2014 08:45

Klart man tackar för året som gått med sök!

Ett plus är ju trötta hundar på nyår..   

Toppen väder var det också!

Gör inte så mycket att vi är utan snö, om det fortsätter såhär!

 


Och såklart klämmer vi in årets jobbigaste sökpass för alla inblandade sista dagen, en liten påminnelse för vad som väntar oss 2014, eller..??   

Terrängen på banan var intressant!

Den var svår, områden med tät sly, där man inte kom fram själv när vi vallade, körde vi hundarna igenom.

Aino tappade orienteringen flera gånger, dels hos figge när hon markerat, hon gick åt fel håll när hon skulle tillbaka till stigen.

Det var svårt att hitta figgarna för terrängen var så skiftande hela tiden.

Riktigt nyttigt!!

Här får hon sin belöning hos Carro.

 


Jag tyckte denna stubbe hade kul mönster..   

 


Som vanligt har jag varit dålig på att få med alla på kort.

Denna gång blev det bara Marie och Hexa som fastnade..

 


Hexa lärde sig att ta fasta rullen idag   

 


Med Aino körde jag bara 6 skick, tre på var sida, hon skulle markera med sin rulle.

Jag hade köpt två mjukost tuber med skinksmak, en på vadera sida.

Efter tre skick var det så här mycket kvar, hur gick det till??

Någon fick MYCKE belöning på ena sidan.. och var säkerligen ÖVERLYCKLIG för det..

Nämner inga namn, Carro...     hahahaha..

 


Tack för den träningen!

Det gör vi om!!


Mot ett nytt år och nya träningar i söket!

På återseende!

Av riesens - 2 januari 2014 06:30

Oj oj, ännu ett år till ända..

Tiden går, fortare än jag tänkt mig, det är bara att försöka hänga med!

Så är det nu man ska sammanfatta året som varit..?

... å plötsligt har jag glömt bort allt som hänt, herregud det är ju ett HELT år vi pratar om..   

Men om jag tänker på hundåret så har jag och Aino tagit några stapplande steg i tävlingsvärlden.

Har nog prickat mina tävlingsmål som jag satte upp för förra året.

Kanske att jag hade velat göra en BSL3:a innan säsongen var slut, men så blev det inte.

Jag är nöjd med våran insats.

Målen för i år är inte riktit klara än, inte alla..   

Inser att jag måste träna som en liten galning och jag undrar hur mycket mer man kan träna..??   

Men det är bara att börja!

Jag ska inte lova nånting, inga nyårslöften, det brukar inte riktigt bli som man vill ändå.

Jag kan önska mig saker och hoppas jag orkar hålla i dom tills jag lyckas!

Men de tankarna behåller jag för mig själv..   


Den närmaste tiden här framöver ska jag träna och ha skoj!!

Vi kanske syns! 


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards