riesens

Alla inlägg under oktober 2012

Av riesens - 12 oktober 2012 08:45

..en dag på lunchen.

Johanna kom förbi och tränade lydnad med oss.

Alltid lika trevlig, synd bara att en timme går fort..

   


Måste hitta något bra "mittimellan" läge på ett A.

Vet bara inte hur..?

Det finns gränslöst med energi!.. vet inte riktigt vad jag tycker om det..   

 


Lägger mycke tid på apporteringarna nu.

Det behövs.

 

Allt går i 120, eller var det 370?

Inte alltid hon hinner tänka..

Tålamodsprövande är det iaf..  

Tips uppskattas!!

 


På återseende!

Av riesens - 11 oktober 2012 07:45

Det har varit sökträning i helgen!

Alltid lika skönt att komma ut i skogen!

Barnen var med och jag hade tagit med filtar, papper, pennor och fika.


Vi hade ett nytt ekipage med.

Duktiga jag som aldrig kommer ihåg namn, var det Helena med Kelly kanske..?

Fy vad jag är dålig!

De var duktiga iaf!

 


Barnen gömde sig i nät, det var tydligen roligt..

Detta ska föreställa Simon.

   


Glada barn!

   


Maria med Kax.


Linnea fick figga för Tessie, under skynket såklart!

 


Kerstin med sin Tessie.

 


Ett stycke upphittat barn!

   


Simon blev bortskämd på stigen..


Sedan var det Ainos tur.

Damen har massor med energi.. som alltid.

Så det blev "spring från A till B, inget annat!!"

 


Hade med mig bra störning ut för att hämta in den lilla svarta.

Hon hade svårt att acceptera att vi gick så långsamt in till stigen, bra träning för stressmajan.

 


Tack för en trevlig träning!!


På återseende! 

Av riesens - 10 oktober 2012 10:44

Inte ofta alls, kanske en gång om året, gör vi ett besök inne på en barn restaurang..

Ni vet nog vilken jag syftar på..   

Att man ibland kör förbi och tar något i farten när man är på språng, händer väl lite oftare.

Men i helgen var vi på besök, prickade in en dag då man kunde få en ansikts målning..

Vilken lycka!


Simon blev en BATMAN!

Tror inte jag har sett en sötare batman..

 


Hon som målade Linnea kanske blev inspirerad av hennes röda yviga hår!

Nu är hon en tiger och inget lejon, men ändå..

   


På återseende!

Av riesens - 7 oktober 2012 10:30

  ..kände jag för lite socialt umgänge, så vi for till Knivsta bk.

Malin, Daniel och Jenny var på klubben.

Alltid lika trevligt att "hänga" på klubben.

Linnea bjöd på allsång på en sten.


Malina ska tävla sin IPO etta, hon håller på i skrivande stund, så det blev en genomkörare av Laser.

 


Fina Laser.

 


Passade på att köra lite kontroll med Aino, när det ändå stod en figge på plan menar jag..   

 


In och bevakade.

Jag har bytt ut hennes ögon mot läskiga smaragdfärgade ädelstenar..   

 


Nyttig träning var det iaf!

 


Barnen, eller rättare sagt Simon, hade kakkalas!

 


Sedan tränades det inför blivande figge karriär!

 


Linnea har den perfekta träningskamraten!

   


Tack för den kvällen!

Super trevligt, som alltid!

Barnen var nöjda och somnade på väg hem, det vara bara att bära upp dem direkt i sängen.

Jag somnade strax efter..   


På återseende!

Av riesens - 5 oktober 2012 21:15

En kväll med uppehåll i regnandet, klart vi måste hitta på något!

Varför inte besöka en ny lekplats..?


Hundarna är ju såklart med..

 


Ilon lever som vanligt lyxliv och får vara lös överallt!

 


Kul med nya attraktioner, snurrande pelare..?

 


Fiiina spårmarker!

Gäller att välja lekplatser med omsorg..

Jag lade ett spår åt Qbus på över på 400 steg och ett till Aino på 250 steg.

 


Medans spåren låg lekte barnen i parken.

 


Det var ju kanelbullens dag också, klart vi måste ha en bulle!

Gott, sa Simon!

 


Tränade lite apportering med Aino, hon var galen som vanligt.

Dock inte just vid detta tillfälle...

Tror vi har lite att träna på..   
 
   

Härliga barn, härliga hundar!

Alltid mysigt att göra något annat en kväll, snart är det för mörkt och för kallt för att vilja vara ute mer än nödvändigt.. så det gäller att passa på!


På återseende!


Av riesens - 4 oktober 2012 07:45

Så har det blivit några spår de senaste dagarna för vovvarna.

I tisdags såg spårmarken ut som följande..

 


Ja, man ska ju träna på alla underlag!

Det är bara att dra på sig gummistövlarna och se glad ut..

 


Malin fick den "fina" sidan.

Men de ska tävla snart, så då är det dumt att krångla till det för mycket.

 


Det var nyttigt för Aino att spåra det spåret.

Hon driftade på alldeles för mycket, hej vad det går!

Måste jobba på det..

Mycke mera..

Tycker hon har varit fin ett tag nu, bra tempo, kanske var det bara underlaget som fick fart på henne igen..?

Vem vill vara på en leråker längre tid än man behöver..   

   


Qbus driftade också på, men han har mer erfarenhet så det brukar lösa sig ändå för honom.

Men jag var tvungen att säga åt honom, både en och två gånger..


Idag ska det bli regnskurar, som om det inte är det varje dag..?

Men idag är det precis över lunchen, så vi tänkte köra inomhusträning med störning.

Mer om det senare.


På återseende! 


Av riesens - 3 oktober 2012 07:30

Jag har dragit ihop en grupp människor, som en dag i månaden träffas för just, träning inför tävling!

Högst frivilligt!

Väldigt seriöst.

15min per ekipage, en timer ställs, varken mer eller mindre.

Uppvärmningen sker på parkeringen.

Man lägger upp sin 15 min precis hur man vill, och en hel grupp med personer att köra runt med!

Tror att detta kan bli bra!

Första gången var vi 4 som kom, Malin, Tina, Cecilia och jag.

Jag och Malin bestämde oss för att kliva in på plan tillsammans och hälsa på domare.

Den ena tränade lite program, medans den andre la plats.

Malin med Laser.

   


Aino ligger plats.

 


Cecilia tränade på att kliva ut på planen med fullt fokus!

 


Detsamma gjorde Tina med sin Fiffi.

 


Roligt att vara igång med lite annorlunda träning, i en super trevlig träningsgrupp!! 

Nu kör vi brudar!!


På återseende!

Av riesens - 2 oktober 2012 08:30

En måndag.

Idag är en dag ur livet.

En helt vanlig dag.

Simon har haft feber under helgen och fick följa med till mitt jobb, då jag ändå skulle jobba halvdag eftersom jag skulle till Danderyd med Linnea.

Han tyckte tydligen att det var dax att städa skåpen på kontoret..

Kanske kan hålla med om det.


I en hiss kan man göra mycket!

   


God lunch med glass till efterätt.

Så kan det vara när man har två duktiga barn på sjukhus.

Hem och fixa lite, plocka, städa och diska.

Sydde klart och hängde upp gardin nr 2 i köket.

Lagade mat.

Det blev en rotsaksbomb!

Billig och nyttig mat så här års!

   


Kvälls promenaden gick till lekparken där barnen lekte.

Jag lade ett kort, kort spår till Aino under tiden.

Som avslutning körde vi lite backträning med Ilon och Aino.

Barnen kastade ner en boll i taget och vovvarna sprang ner och letade.


Alla nöjda och belåtna, en dag i livet!

Hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards